viernes, 11 de mayo de 2007

Elección del proyecto

L’alumnat dels Cicles de Formació de Grau Superior ha de demostrar que ha consolidat els continguts dels estudis i que ha desenvolupat les seves capacitats de treball autònom, d’estudi i de recerca.

El projecte final és l’últim pas requerit a l’estudiant per completar els estudis i consisteix en el desenvolupament d’un treball d’investigació original que té com a objectiu comunicar visualment un missatge.

Llibre d'estil EASD Serra i Abella. Projecte final (CFGS), 2006.
Esas líneas fueron el primer contacto con el proyecto final. Tras varias propuestas iniciales y no pocas dudas, traté de encajar la propuesta definitiva bajo las tres premisas que debían apoyarla: intereses, motivación y objetivos.

Intereses

¿Qué utilidad podría tener el proyecto? ¿En qué podría ayudarme? Intenté no precipitarme en la elección del tema, pensando en las horas invertidas y que tuviesen una utilidad real, así que comencé a dar vueltas sobre algo con lo que pudiera aprender y experimentar. Además, una vez acabado, quería poder mostrarlo con la intención de promocionarme.

Motivación

Repasando las asignaturas del curso recordé los ejercicios de “llenguatge audiovisual”. Algunos eran interesantes y, por otro lado, siempre me ha atraído la animación, así que primero decidí un ámbito del diseño cercano a estas dos disciplinas: audiovisual. Entonces pareció lógico que el tema -entendido como problema, objeto o producto a desarrollar- fuese un vídeo de presentación.

Objetivos

El objetivo principal era promocionarme mediante una pieza audiovisual, pero… ¿Hasta qué punto? ¿Qué quería conseguir? ¿Un puesto de trabajo? ¿Darme a conocer? ¿O únicamente experimentar?. El puesto de trabajo me parecía difícil de alcanzar, así que formación, experimentación y una pequeña promoción eran unas metas más sensatas para un autoencargo de este tipo.

Como complemento, repasé los objetivos generales marcados en los proyectos finales para tenerlos en cuenta a lo largo de todo el proyecto:
Objectius generals del projecte final

1. Aplicar correctament els coneixements adquirits durant els estudis.
2. Ser capaç de desenvolupar una activitat pròpia d’un àmbit de l’especialitat i del nivell cursats.
3. Definir una proposta de projecte final personal i asequible que plantegi el desenvolupament d’un tema tant a nivell teòric com pràctic. La proposta ha d’exposar amb ordre, claredat i rigor la idea del treball, els interesaos, els objectius, el mètode i la temporització del projecte.
4. Dissenyar un pla de treball per resoldre tècnica i conceptualment els objectius del projecte final.
5. Desenvolupar de forma adient un procés projectual complet.
6. Definir i analitzar raonadament el problema a resoldre (objecte o producte, emisor, receptor, objectius…) i els seus condicionaments tecnològics, econòmics…
7. Cercar i analitzar la informació necesaria per a la resolució del projecte adoptant una metodología que permeti seleccionar la documentació reunida i utilizar-la adequadament.
8. Formular hipótesis o posibles solucions creatives que orientin el treball pràctic.
9. Realitzar un desenvolupament coherent de les hipótesis seleccionades
10. Generar propostes creatives que resolguin adequadament els condicionants del projecte.
11. Analitzar, avaluar i verificar la viabilitat de les propostes, tant al llarg del treball com un cop finalitzat.
12. Esposar i defensar el projecte públicament a nivell gràfic, escrit i oral.

Llibre d'estil EASD Serra i Abella. Projecte final (CFGS), 2006.

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